Побутова хімія та товари для дому залишаються однією з найбільш стабільних категорій у споживанні — 97% українців купують їх офлайн, а 57% роблять замовлення онлайн. Попри загальне зростання онлайн-торгівлі, саме офлайн тут лідирує за частотою покупок (2 рази на місяць проти 0,8 онлайн) та охопленням. Однак онлайн-чек вищий — 623 грн проти 536 грн офлайн, що може свідчити про більш обдумані або комплексні покупки в мережі.
Інтерес до категорії змінюється — 7% споживачів у фізичних магазинах стали купувати частіше, ніж у 2022 році, а онлайн — 10%. При цьому кожен третій у будь-якому з каналів витрачає менше, ніж раніше.
На рекламному полі лідерами залишаються глобальні гравці — 81% усіх інвестицій у категорії припадає на топ-10 брендів, серед яких Henkel, Procter&Gamble, Unilever та інші. Їхня присутність формує високий поріг входу для нових гравців і водночас задає стандарти комунікації на ринку.
Категорія демонструє цікаве поєднання інерції й трансформації: споживчі звички залишаються сталими, але онлайн продовжує відвойовувати позиції, а конкуренція в комунікації посилюється.
Джерело: Deloitte, Nielsen, KA, Gemius, BigData; Дані оброблено Media Systems
Інтерес до категорії змінюється — 7% споживачів у фізичних магазинах стали купувати частіше, ніж у 2022 році, а онлайн — 10%. При цьому кожен третій у будь-якому з каналів витрачає менше, ніж раніше.
На рекламному полі лідерами залишаються глобальні гравці — 81% усіх інвестицій у категорії припадає на топ-10 брендів, серед яких Henkel, Procter&Gamble, Unilever та інші. Їхня присутність формує високий поріг входу для нових гравців і водночас задає стандарти комунікації на ринку.
Категорія демонструє цікаве поєднання інерції й трансформації: споживчі звички залишаються сталими, але онлайн продовжує відвойовувати позиції, а конкуренція в комунікації посилюється.